بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه یک تغییر شغلی موفق ایجاد کنیم ؟

چگونه یک تغییر شغلی موفق ایجاد کنیم ؟

چگونه یک تغییر شغلی موفق ایجاد کنیم ؟

برای اینکه هر کاری موفق باشد، باید بدانید که چرا آن را انجام می دهید و می خواهید، هدف نهایی شما چیست.

 اگر فکر می کنید این چیزی است که می خواهید، وضعیت فعلی خود را ارزیابی کنید و از آن استفاده کنید تا به شما کمک کند به جای آن بفهمید که می خواهید چه کاری انجام دهید و چگونه به آنجا خواهید رسید.

چقدر تغییر می خواهید؟ آیا به دنبال یک شغل کاملاً جدید هستید یا می خواهید در صنعت خود بمانید و بخش ها را تغییر دهید؟ آنها هر دو گام های بزرگی هستند اما به تفکر و اهداف کمی متفاوت نیاز دارند. مردم به دلایل مختلف به دنبال تغییر هستند، پس یکی را پیدا کنید که به شما انگیزه دهد.


مزایای تغییر شغل چیست؟

اگر مدتی است که نسبت به شغل خود کمی احساس ناراحتی می کنید، ممکن است فکر کنید که تنها راه برای کمک به احساس بهتر در مورد کار این است که چیز جدیدی را امتحان کنید. اما آیا این شغل شما یا شرکت است که باعث می‌شود احساس بی‌حالی کنید؟ مطمئن باشید که می خواهید چیز جدیدی را امتحان کنید، همه چیز قابل برگشت است و مجبور نیستید پس از به دست آوردن یک شغل به آن بچسبید، اما می توانید زمان را تلف کنید. بنابراین مطمئن شوید که تغییر شغل دقیقا همان چیزی است که می خواهید!


آهسته تر بروید تا سریع تر برسید! مطلب مرتبط آهسته تر بروید تا سریع تر برسید!

شاید اهداف شغلی یا اخلاق شما تغییر کرده باشد؟ آیا در بخشی کار می کنید که اکنون احساس می کنید برای دیدگاه های جدید شما غیراخلاقی است؟ یا آیا علایق جدیدی دارید که می خواهید در زندگی کاری خود بگنجانید.

 همه ما شغلی می خواهیم که ما را راضی کند و خوشحالمان کند، بنابراین اگر آن را می خواهید، اکنون زمان آن است که آن را بدست آورید.

برخی از مزایای تغییر شغل می تواند شامل دستمزد بهتر، امکانات بهتر، استرس کمتر، تعادل بهتر بین کار و زندگی و رضایت کلی شغلی باشد. بنابراین، شما دنبال کدام سود هستید؟


5 گام در مورد چگونگی ایجاد تغییر شغلی :


1- رضایت شغلی فعلی خود را ارزیابی کنید

چه چیزی در شغل خود از آن لذت نمی برید؟ آیا فقط از انجام یک کار تکراری در هر روز خسته شده اید؟

 رضایت شغلی مهم است و اگر به چیزهای خاصی فکر می‌کنید که اکنون از آنها لذت نمی‌برید، می‌توانید تلاش کنید و مطمئن شوید نقشی که در آینده پیدا می‌کنید، این چیزها را نداشته باشد! - ممکن است همیشه چیزهایی وجود داشته باشد که در یک شغل از آنها لذت خاصی نبرید، اما همه می توانند هر از گاهی این موارد را تجربه کنند.


2- از یک شغل چه می خواهید؟

همه ما باید یک شغل داشته باشیم، بنابراین ممکن است از کاری که هر روز انجام می دهیم لذت ببریم!


آیا کاری هست که در گذشته انجام داده باشید و واقعاً از آن لذت برده باشید؟

چه جنبه هایی از نقش فعلی خود را دوست دارید؟

چه مهارت هایی دارید که ممکن است بخواهید بیشتر از آنها استفاده کنید؟


اینها تنها تعدادی از سوالاتی هستند که ممکن است هنگام جستجوی مسیر شغلی جدید از خود بپرسید. درباره گزینه های شغلی خود تحقیق کنید، روی کارهایی که می توانید انجام دهید تمرکز کنید، نه روی کارهایی که نمی توانید انجام دهید. هیچ کس به جز شما واقعا نمی تواند به این سوال پاسخ دهد، اما می توانید برای راهنمایی به گروه و تیم خود مراجعه کنید. چه این تیم حرفه ای یا شخصی شما باشد، ممکن است بتوانید آنچه را که به دنبال آن هستید از طریق آنها پیدا کنید.



3- آیا می خواهید یک شغل کاملاً جدید داشته باشید یا یک بخش جدید را امتحان کنید؟

قبل از اینکه به دنبال یک مسیر شغلی کاملاً متفاوت باشید، سعی کنید نقش های جایگزین را در صنعت فعلی یا حتی شرکت خود در نظر بگیرید. شما می توانید از دانش صنعتی که در حال حاضر دارید برای کمک به جستجوی شغل خود استفاده کنید.

اگر شما یک مهندس هستید که دیگر نمی خواهید با برنامه نویسی کار کنید، چیزی مانند مدیریت پروژه را امتحان کنید؟ گزینه هایی برای شما وجود دارد که در صنعت خود بمانید و همچنان از مجموعه مهارت هایی که دارید استفاده کنید. همچنین زمان زیادی برای یادگیری مهارت های جدید برای اضافه کردن به CV وجود دارد. تغییر شغل می تواند در مورد پیشرفت باشد، نه فقط شروع دوباره.


از طرف دیگر، اگر احساس می‌کنید که می‌خواهید یک تغییر کاملاً جدید در زندگی کاری خود ایجاد کنید، مدت زیادی به این فکر کنید که می‌خواهید چه کاری انجام دهید. اگر به مهندس شدن فکر می کنید، چه بخشی را می خواهید و به دنبال چه نقشی هستید؟ اگر وارد شغل جدیدی می‌شوید، همیشه مهارت‌های قابل انتقالی وجود دارد که دارید، اما ممکن است مجبور شوید از جایی پایین‌تر در مقیاس دستمزد شروع کنید.


4- به نظر شما چه شغل هایی مناسب هستند؟

فکر می کنید چه نوع شغلی را دوست دارید؟ می توانید سعی کنید به سایت های شغلی مختلف نگاهی بیندازید و شرح شغل را مرور کنید تا ببینید در آن نقش چه کارهایی انجام می دهید. دستمزدها، عناوین شغلی و وظایف روزانه نقش ها را با هم مقایسه کنید تا احساسی نسبت به آنها پیدا کنید و به این فکر کنید که آیا از آن لذت خواهید برد یا خیر.


وقت گذاشتن قبل از درخواست برای نقش ها واقعاً به شما این امکان را می دهد که بفهمید این نقش شامل چه مواردی می شود و همچنین کمی بیشتر در مورد این صنعت بیاموزید. اگر فقط بخش را تغییر می دهید، مطمئن شوید که در حال ارزیابی مهارت هایی هستید که آنها نیاز دارند و چه مهارت هایی در حال حاضر دارید.


5- برای یادگیری وقت بگذارید

اگر واقعاً به یک صنعت یا بخش علاقه مند هستید، اطمینان حاصل کنید که برای تحقیق درست آن زمان صرف می کنید. اخبار را بخوانید و بررسی کنید که آیا در حال حاضر اتفاقی در حال رخ دادن است یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه های در حال وقوع در صنعت هوانوردی یا صنعت هوافضا (هر صنعتی که روی آن تمرکز می کنید) وقت بگذارید. همیشه چیزی در مهندسی اتفاق می افتد، بنابراین با یک جستجوی سریع در گوگل می توانید اخبار زیادی را دریافت کنید.



یکی دیگر از راه های خوب برای نشان دادن اشتیاق خود به صنعت، این است که مهارت جدیدی را یاد بگیرید . دوره‌های آنلاین زیادی وجود دارد که می‌توانید در آنها شرکت کنید یا حتی شرکت در نمایشگاه‌های شغلی یا سمینارهای شغلی می‌تواند چیز جدیدی را به معرفی کند. به شرح شغل برگردید و مهارتی را بیابید که کارفرمایان می خواهند که شاید شما آن را نداشته باشید. آن را به عنوان اولین قدم خود بردارید و از آن برای ایجاد انگیزه برای شروع تغییر شغلی و شادتر شدن در نقش خود استفاده کنید.

نویسنده: شارلوت راجرز


مجله ارم بلاگ



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده